sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Elämäntapasaarna.

Päivä laitettu käyntiin reippaasti kuntosalilla, lenkillä ja saunalla. Nyt voi sanoa että on hyvä mutta väsynyt olo. Se on kyllä jännä tuo liikunnan vaikutus - miten uskomattoman hyvä olo siitä tulee. Liikunnan hetkinä ei ole syövästä tietoakaan. Eli te jotka vain haaveilette liikunnasta - ottakaa itseänne niskasta kiinni koska palkinto on kaiken vaivan arvoista. 
Onhan se vähän hassua että en ole koskaan ollut kovinkaan liikunnallinen - tai rehellisesti sanottuna yrittänyt vältellä moista koko nuoruus-, ja aikuisikäni. Olin ihan tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olin - tai niin ainakin todistelin itselleni ja varmaan muillekin. Ajattelin että koska minulla ei ollut ylipaino-ongelmaa sain syödä ihan mitä vain ja välttää liikuntaa. Voin jopa rehellisesti sanoa että muiden liikuntaintoilut kävivät jopa ärsyttämään  minua- ja nyt tiedän että kyse oli vain kateudesta. Täysin naurettavaa koska ainoa joka asialle voi jotain tehdä on TATTADADAA (nyt kyllä yllätytte!) - MINÄ ITSE!
Nyt kun sitten sairastuin tähän viheliäiseen tautiin niin liikuntaa on enemmän kuin koskaan ennen. Syöpä se otti minua niskasta kiinni - tässäkin asiassa. Ajatelkaa - minun piti sairastua ensin syöpään jotta tajuan että elän epäterveellistä elämää ja siitä voi koitua ajan myötä myös seurauksia. 
Olen siis päättänyt että aion tehdä mahdollisimman paljon pitääkseni syöpäni loitolla - kun myrkytkään eivät yksin riitä jos elämäntavat muuten ovat retuperällä. Tässä siis päivän elämäntapasaarna :)

Kyllä tässä vähän alkaa jännittää miten sädetettävän alueen kanssa käy. Vasta kolme sädehoitokertaa takana ja nyt jo alue on muuttunut "rusehtavaksi". Sen tietää että tästä on vain yksi suunta - ja se on punaista kohti. Jos nyt kolmen kerran jälkeen iho on jo muuttanut väriä niin voimme olla satavarmoja että 25 kerran jälkeen ruskean tilalla on jotain todella punaista ja kipeää. Toivomme siis ihmeparantumista.
Nyt minulta on myöskin sädehoitojen ajan kielletty saippuapesu sädetettävältä alueelta sekä deodorantin käyttö. Tässä sitä nyt sitten mennään oikea puoli luomuna seuraava kuukausi. Toivottavasti tuoksun luonnostaan kukkasilta ;)

Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille ja kiitos isosti tuesta <3 

2 kommenttia:

  1. Turhan kovan opetuksen kautta löysit liikunnan, mutta jos tuolla asenteella ei olisi syöpää voitettu, ei sitten millään... minusta olet sen jo voittanut...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Irmastiina kommentista ja aktiivisuudestasi <3

      Poista